Hulp gezocht bij promotieonderzoek alleenstaande minderjarige asielzoekers (AMV, AMA)



Graag vraag ik uw hulp bij mijn promotieonderzoek naar alleenstaande minderjarige asielzoekers. Op zevenjarige leeftijd ben ik, samen met mijn broer en zus, als alleenstaande minderjarige asielzoeker, naar Nederland gekomen. Ik werd in een pleeggezin geplaatst en ging al snel naar school. Inmiddels ben ik afgestudeerd in sociologie en ben ik docent bij hogeschool Saxion voor de opleidingen SPH en MWD.

In de 23 jaar dat ik in Nederland woon is het toelatings- en opvangbeleid voor ama's enorm veranderd. Hierdoor ben ik nieuwsgierig geworden naar hoe het met ex-ama's gaat die in een andere periode dan ik naar Nederland zijn gekomen en op een andere manier zijn opgevangen. Daarom ben ik een promotieonderzoek gestart naar dit onderwerp. Hiervoor ben ik nu op zoek naar ex-ama’s die mij in een interview hun verhalen willen vertellen over hoe zij het leven in Nederland ervaren en hebben ervaren. Ik hoop dat ik hiermee kan laten zien hoe ama’s hun weg vinden in Nederland en wat ze daarbij helpt of juist niet helpt. Als dit bekend is, kunnen jongeren die in de toekomst alleen naar Nederland komen nog beter opgevangen worden.  

Ik wil graag beginnen met interviews met mensen die tussen 2002 en 2004 in de campussen in Vught of Deelen hebben gewoond en die nu een verblijfsvergunning hebben. Ik realiseer me dat het om een kleine groep gaat die niet heel makkelijk te vinden is. Daarom vraag ik uw hulp. Heeft u misschien nog contact met iemand die in Vught of Deelen heeft gewoond en nu een verblijfsvergunning heeft? Dan zou ik u graag willen vragen om diegene over mijn onderzoek te vertellen en te vragen of ik contact met hem of haar mag opnemen. Ik kan dan mijn onderzoek verder toelichten en om medewerking voor het interview vragen.  Ik realiseer me als geen ander dat een dergelijk interview bij sommigen de nodige spanning kan oproepen. Uiteraard zal ik hier zorgvuldig mee omgaan. Alvast bedankt voor uw hulp!

Hartelijke groet,
Safoura Ghaeminia
Email: s.ghaeminia@saxion.nl





.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

š—Ŗš—¼š—²š—»š˜€š—±š—®š—“ šŸ­šŸ³ š—·š—®š—»š˜‚š—®š—暝—¶ š˜‚š—¶š˜š˜€š—½š—暝—®š—®š—ø š—¼š˜ƒš—²š—æ š˜š—¶š—·š—±š—²š—¹š—¶š—·š—øš—² š—Æš—²š˜€š—°š—µš—²š—暝—ŗš—¶š—»š—“ š˜ƒš—®š—» ‘š—±š—²š—暝—±š—²š—¹š—®š—»š—±š—²š—暝˜€’

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

VACATURE: Operationeel Manager Juridische Zaken IND Den Haag

Vraag: Kan ik mijn oude moeder naar Nederland halen?

VACATURE: (junior) juridisch medewerker bij advocatenkantoor Everaert

Interview met Aad van Elswijk, advocaat vreemdelingenrecht te Rotterdam

Met je buitenlandse partner naar Nederland: 20 tips (artikel van Gart Adang op zijn verzoek geplaatst)

Wat als je vergeten bent je verblijfsvergunning te verlengen?