Nieuwe stichting zoekt donateurs @vctrust

Vrijdag stond er bij mij in de agenda een bijeenkomst met juristen en politici over het recente migratiebeleid. Aangezien ik nog niet mijn oude sterke gestel heb betekent zo'n uitstap op tijd naar bed de avond er voor.

Toen dan ook mijn Engelse maatje skypete om te vertellen dat hij een beschermheer voor zijn nieuwe trust had gevonden die een oud-Nederlander was en als Canadees Nederland had bevrijd riep ik dat ik naar bed moest omdat ik de volgende dag naar die bijeenkomst wilde. Waarop hij zei: "Nou als je morgen dan al die rijke advocatenvriendjes van je ziet moet je maar vertellen dat wij wel wat giften kunnen gebruiken voor de stichting want dankzij mannen als die Jan kunnen jullie die buitenlanders nu verdedigen". Ik ging met een brede grijns naar bed. Rijke vreemdelingenrecht juristen??? Nou misschien diegenen met zakenlijke clienten of hen die er toevoegingen doorheen jagen. Het idee om bij een toch meestal linksige groep pacifisten te gaan fondsenwerven voor een stichting die graven van oorlogshelden onderhoudt vond ik dan ook wel grappig. Zo te zien is er toch wel een groot verschil tussen Nederland en Engeland mijmerde ik voor ik insliep.

Echter, de volgende morgen in de auto bedacht ik me dat hij toch wel een punt had. Soms kan het recht alleen zijn loop krijgen omdat er een zwaard is om het te verdedigen. Een paar maanden geleden haalde generaal van Uhm de krant met zijn TEDTalk over dit onderwerp: http://www.ted.com/talks/peter_van_uhm_why_i_chose_a_gun.html En in tegenstelling tot onze gevechten in de rechtzaal kan het voor die mensen uiterlijke en innnerlijke wonden veroorzaken.


Dus daarom heb ik maar braaf een donatie gedaan. Deels uit respect voor de drijvende krachten achter die stichting en deels omdat kennis over de geschiedenis veel ellende kan voorkomen. Wellicht wil u ook eens kijken of u wat bij kan dragen.


http://victoriacrosstrust.org/victoriacrosstrust.php







The Victoria Cross Trust can be contacted by email gary@victoriacrosstrust.org
or by telephone 07760793640

Victoria Cross Trust
97 Netherhall Road
Doncaster
DN1 2QA
South Yorkshire

 Twitter @vctrust



Law Blogs
Law blog Klik op +1 als u dit een interessant artikel vindt en Google zal het dan beter zichtbaar maken in de zoekresultaten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

VACATURE: Beslisme­de­werker Buitenlandse Zaken VISA - CSO

VACATURE: Medewerker aanmeldgehoren

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Oude (groot)ouder naar Nederland willen halen kan soms

Documentaire "verloren jongens" over asielzoekende kinderen die door Europa zwerven

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

Met je buitenlandse partner naar Nederland: 20 tips (artikel van Gart Adang op zijn verzoek geplaatst)

Salarisvereisten en de verblijfsvergunning op basis van de ICT-richtlijn