Brief minister Leers over nieuw ambtsbericht over Afghanistan

Nr. 1407
BRIEF VAN DE MINISTER VOOR IMMIGRATIE EN ASIEL
Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Den Haag, 29 maart 2011
Zoals u gemeld in mijn brief van 27 januari jl. (19 637, nr. 1392) heb ik begin dit jaar de minister van Buitenlandse Zaken gevraagd om mij middels ambtsbericht te informeren over de situatie van schoolgaande kinderen (in het bijzonder meisjes) in Afghanistan. Dit omdat mij over de situatie van verwesterde meisjes in Afghanistan tegenstrijdige berichten bereikten.
Inmiddels heeft de minister van Buitenlandse Zaken dit thematische ambtsbericht openbaar gemaakt1. Ik beraad mij over de vraag of ik aan de informatie in het bericht beleidsmatige consequenties verbind. Ik streef er naar uw Kamer daarover uiterlijk eind volgende week te berichten.
In afwachting daarvan heb ik besloten zaken aan te houden waarin een beroep wordt gedaan op de het verwesterde karakter van minderjarige vrouwelijke aanvragers. In de zaak van de Afghaanse familie Hbrahimgel heb ik de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State om dezelfde reden verzocht de zaak aan te houden.
De minister voor Immigratie en Asiel,
G. B. M. Leers

Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-19637-1407.html

Law Blogs
Law blog

Reacties

Populaire posts van deze blog

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Oude (groot)ouder naar Nederland willen halen kan soms

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

Jurisprudentie van deze week zoals besproken in het advocatenoverleg van 18 januari 2024

VACATURE: Operationeel Manager Juridische Zaken IND Den Haag

VACATURE Hoor- en Beslismedewerker IND

UItspraak: Artikel 8 EVRM bij volwassen gezinsleden (moeder bij dochter)

Wat is het verschil tussen lawyer en advocaat?