Wist u dat u op internet een klacht kunt indienen bij de IND?


Stel dat u heel lang aan het wachten bent op een beschikking (Langer dan 3 maanden). Of u hebt een mvv-advies gevraagd en u kreeg een negatief antwoord maar volgens u heeft de IND een fot gemaakt, u niet om aanvullende stukken gevraagd (herstel verzuim termijn).

Dan kunt u een klachten mailtje naar de IND sturen via deze pagina: https://www.ind.nl/nl/algemeen/contact/Klachten/klachtenformulier2.asp.

Als u dan na zes weken nog geen antwoord heeft gekregen of u bent ontevreden met het antwoord dan kunt u een klacht tegen de IND instellen bij de Nationale Ombudsman op deze pagina http://www.nationaleombudsman.nl/klacht/wat_is_uw_klacht/index.asp. Soms belt de Ombudsman dan gewoon voor u met de IND, soms gaat het wat formeler. Lees goed de voorwaarden!

In de tussentijd kunt u bij een mvv-advies wel gewoon een nieuwe procedure starten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

VACATURE: Beslisme­de­werker Buitenlandse Zaken VISA - CSO

VACATURE: Medewerker aanmeldgehoren

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

𝗪𝗼𝗲𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴 𝟭𝟳 𝗷𝗮𝗻𝘂𝗮𝗿𝗶 𝘂𝗶𝘁𝘀𝗽𝗿𝗮𝗮𝗸 𝗼𝘃𝗲𝗿 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗯𝗲𝘀𝗰𝗵𝗲𝗿𝗺𝗶𝗻𝗴 𝘃𝗮𝗻 ‘𝗱𝗲𝗿𝗱𝗲𝗹𝗮𝗻𝗱𝗲𝗿𝘀’

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Oude (groot)ouder naar Nederland willen halen kan soms

Wat als je vergeten bent je verblijfsvergunning te verlengen?

Voorwaarden verlaagd salariscriterium na zoekjaar hoogopgeleiden verruimd - kennismigranten salaris

UItspraak: Artikel 8 EVRM bij volwassen gezinsleden (moeder bij dochter)