Wie weet hoe dit precies gaat: Verblijf na een echtscheiding?

Wanneer iemand meer dan 3 jaar in het bezit is geweest van een verblijfsvergunning bij echtgenoot of partner kan deze in Nederland blijven als de relatie uit gaat. Normaal vraag je dan een verblijfsvergunning voor voortgezet verblijf aan. Maar soms heeft iemand al jaren een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd maar is nog niet genaturaliseerd. Vraag je dan ook voortgezet verblijf of die van langdurig EG ingezetene? En hoe zit dat met het inburgeringsvereiste? Volgens de wet moet nu een ieder die een nieuwe of een gewijzigde verblijfsvergunning aanvraagt het inburgeringsexamen hebben gedaan. Wie heeft hier recente ervaring mee?
U kunt onder dit bericht op een reactieknop drukken.

Reacties

pinkster113 zei…
Ik ben braziliaans,ik woon al ruim 3 jaar in Nederlands,ik heb de inburgerexame gedaan en ben geslaagd,ik heb 6 jaar een relatie met een nederlander,we zijn bijna 4 maanden getrouwd,nu wil scheiden,het kan niet verder,er is al zelfs politie bij getroken van mishandeling.
Ik werk nu,maar ik heb nuluren contract,hoe moet ik hiermee verder leven met mij kindje?
Ik weet echt niet wat ik moet doen.
Ton Bakker zei…
Je kunt na 3 jaar samenwonen wijziging van je verblijfsvergunning in zelfstandig/voortgezet verblijf vragen.
Als er een baby is, geboren tijdens het huwelijk/relatie, zal evt bij echtscheiding sprake kunnen zijn van alimentatie. Zou een goede advocaat in de arm nemen.
Sterkte.Ton

Populaire posts van deze blog

š—Ŗš—¼š—²š—»š˜€š—±š—®š—“ šŸ­šŸ³ š—·š—®š—»š˜‚š—®š—暝—¶ š˜‚š—¶š˜š˜€š—½š—暝—®š—®š—ø š—¼š˜ƒš—²š—æ š˜š—¶š—·š—±š—²š—¹š—¶š—·š—øš—² š—Æš—²š˜€š—°š—µš—²š—暝—ŗš—¶š—»š—“ š˜ƒš—®š—» ‘š—±š—²š—暝—±š—²š—¹š—®š—»š—±š—²š—暝˜€’

Stichting LOS schreef boek "Post Deportation Risk" over de mensenrechten situatie na terugkeer

VACATURE: Programma manager bij Forum voor Programma Immigratie & Burgerschap (Migratierecht)

Immigratiedienst: Minder vaak voordeel van twijfel voor asielzoeker

Wat als je vergeten bent je verblijfsvergunning te verlengen?

Vraag: Kan ik mijn oude moeder naar Nederland halen?

Voorwaarden verlaagd salariscriterium na zoekjaar hoogopgeleiden verruimd - kennismigranten salaris

UItspraak: Artikel 8 EVRM bij volwassen gezinsleden (moeder bij dochter)

VACATURE: Operationeel Manager Juridische Zaken IND Den Haag

Interview met Aad van Elswijk, advocaat vreemdelingenrecht te Rotterdam